Subliminal, motivational – “Heirupism pionieresc”

Imi permit sa-l citez pe Dl. Plesu:
“Dar nu toată această ţesătură de malentendu-uri mă irită cel mai mult. Iritantă este invazia de nestăvilit a unei noi limbi de lemn, cu gîndirea de lemn aferentă. De multe ori, am impresia că nu vorbesc cu oameni vii, ci cu „dispozitive” „comunicaţionale”, cu roboţi de corporaţie, fără idei proprii, fără vocabular propriu, fără contur. Mi s-a întîmplat să primesc, în aceiaşi termeni, de o descurajantă vacuitate, şi propuneri să conferenţiez pe diverse teme: „Am dori să ne transmiteţi un mesaj pozitiv, inspiraţional. Vrem ca publicul să primească o infuzie de optimism, să devină mai „pro-activ”, vrem ca fiecare să-şi regăsească încrederea în sine, să creadă în succes, să nu se lase demobilizat de eventuale dificultăţi şi eşecuri!” Ceea ce mi se cere e un mic compendiu de heirupism pionieresc, o tacla veselă din speţa: „Nu dispera, viaţa merge înainte, e destul să vrei şi ai să poţi!”

Articolul Domniei Sale se gaseste in intregime aici.

Fiecare rezoneaza cu un text sau un mesaj in felul sau. Eu, citind scriitura D-lui Plesu mi-am adus aminte de mult mai multe “subliminale, motivationale, pozitive, pro-activisme” si alte asemenea. Mi-am adus aminte, intr-o ordine absolut intamplatoare, de:
– conferinte si seminarii motivationale si inspirationale despre succes in viata, afaceri, mangaiatul cainilor si imbratisatul camilei – subiectul pana la urma nu conteaza,
– conferinte si seminarii de afaceri, adevarate turnee de acest gen, in care 90 la suta din discursuri sunt pe acelasi calapod,
– texte, carti, citate, CD-uri, DVD-uri si audiobook-uri care ne invata sa preamarim succesul, auto infuzia de optimism, etc,
– brosuri, bloguri si website-uri triumfaliste in ale pozitivismului de orice fel – in numar nelimitat,
– “traininguri” (adica antrenamente), cercuri, clase si alte forme de organizare care sa “ne invete, pozitiveze si motiveze” fie prin dansul piticului, al buricului sau prin mangaiatul burtii vecinului de “antrenament”,
– “networkinguri” de toate felurile, dimensiunile si culorile posibile,
– omuleti intr-un bar la o bere care in loc sa discute si ei firesc de fete, filme sau baieti o luau grav pe ulei in aceeasi directie.

Lista continua. Chiar in secunda asta cineva – un mic traitor pe pamant cu acces direct la Iisus – se da de ceasul mortii sa ne invete ceva si sa ne motiveze iar fiecare dintre acesti “motivatori” isi gaseste cel putin o suta de “nevoiasi in ale motivarii” care sa plateasca taxa de intrare.

Genesis are o piesa geniala, Jesus he knows me, iar cateva dintre versuri suna asa:
“I’ve been talking to Jesus all my life
Oh yes he knows me
And he knows I’m right
And he’s been telling me
Everything gonna be alright”

Tagged with: , , , , ,
Posted in Uncategorized
