Spaniolii rosii.

20141111_095834

Inca din 2011 de cand am strabatut Spania am constatat ca (aproape) nu poti gresi cumparand un vin rosu spaniol. In acea luna in care am batut Spania cu pasul imi impusesem un target: sa cumpar zilnic cate o sticla diferita de vin rosu la un pret maxim de 2-3 Euro. Si pot sa spun ca n-am gresit niciodata, toate vinurile au fost bune sau macar cinstite. Ulterior, am procedat la fel si in Romania. Mai nou, am adunat o colectie de vinuri rosii spaniole si portugheze de la Lidl – da, nu aruncati cu piatra, ati auzit bine – pe care le-am degustat pe indelete in ultima luna jumatate. Si din nou nu am gresit. Sunt vinuri bunicele, bune, sau cinstite. Absolut necunoscute, fara ratinguri, la un pret foarte civilizat. Vinuri bune pentru o masa de seara, la o poveste tihnita. Unul singur din line-upul din fotografie a fost mai brut si mai acid, acel “Joven” din regiunea Rioja din 2013 dar e de inteles, e un vin tanar. Marturisesc, am avut o oarecare retinere sa-mi cumpar vinuri de la Lidl insa daca am facut-o in toate supermarketurile din drumul meu spaniol, de ce nu si din Lidl din Romania!? Deh, prejudecatile🙂 Desigur, nu povestim aici despre vinuri mari din recolte memorabile si podgorii importante. Sunt vinuri de baut, uzuale, normale, firesti, unele chiar gustoase, la preturi convenabile.
Desigur, se potrivesc cu paste si as merge net pe mana lui Adi Hadean cu reteta asta.
Salud !

Tagged with: , ,
Posted in Vinuri rosii
