Sablet Les Queradieres – Nimic nou sub soare.

Sablet les Queradieres 2012

Am primit in dar acest Sablet Les Queradieres din Valea Rhonului si n-am avut nici o surpriza. Un cupaj clasic frantuzesc de Grenache Noir completat cu pana la 20% cu Shiraz si/sau Mourvedre, care iti ofera, nici mai mult, nici mai putin, o experienta frantuzeasca comuna, des intalnita la o vasta gama de vinuri frantuzesti. Un vin corect, fara pretentii, in linie cu multele vinuri din Franta. Nimic nou sub soare, un vin simplu si auster, sec si uscat pe care sa il bei la o pizza sau o mancare obisnuita la cina. Poate nu e corect ceea ce spun acum insa eu l-as denumi “vin de masa”.

Sablet este un AOC – Appelation de Origine Controlee recomandat a fi pastrat pana la 7 ani. Pretul lui este undeva la 6-8 Euro. Sablet este o zona din regiunea Cotes du Rhone-Villages si se “lauda” cu o productie totala de 9922 hl de diferite vinuri, din care 90% sunt rosii.

Calul de dar nu se cauta la dinti e o vorba inteleapta. Vinul acesta nu e de gasit in Romania, eu l-am primit de la cineva adus de afara. Multumesc frumos !

Tagged with: , , ,
Posted in Vinuri rosii
