Urano Malbec – Un “fainosag” argentinian dantelat.

Urano Malbec 2012

Soiul Malbec a devenit favoritul meu in urma cu multi ani iar in decursul anilor am avut ocazia sa degust multe vinuri din Valea Mendoza din Argentina, locul care a (re)pus acest soi pe harta vinurilor. Desi am baut multe vinuri din soiul Malbec, acesta face o nota aparte prin finetea si delicatetea sa dantelata. De obicei acest soi produce un vin barbatesc, destul de acid, aproape dur, salbatic, greu, indestulat, implinit si foarte dens. “Cap de serie” pentru acest tip de Malbec puternic este un vin monumental despre care inca n-a venit vremea sa scriu, Trapiche Malbec Single Vineyard de la Bodegas Trapiche, din recoltele si vinificatiile pastorite de Carlos Gey Berra in 2004 si scoase pe piata in 2006.

Urano, produs de Eral Bravo in regiunea Luyan de Cuyo, din recolta anului 2012 este ceva aproape cu totul diferit de ce ma asteptam eu sa fie, eu avand pe limba si in minte memoria acelui Trapiche. Urano miroase a ciocolata nu foarte amara si parca a tutun foarte-foarte fin iar cand il plimbi prin gura are un gust de cafea buna, discreta si aromata. Nu e deloc agresiv nici la gust nici la miros, dimpotriva, e foarte fin si complet, aciditatea nu este mare deloc. Cei care prefera vinurile mai puternice ar putea spune ca este un vin rosu moale, pentru doamne, deoarece nici nu este atat de sec (uscat) ca alte vinuri dure si puternice. Are o amareala – deh, taninul – foarte echilibrata, abia perceptibila. Personal, il prefer si pe acest Urano, poate tocmai datorita finei surprize pe care mi-a oferit-o. Culoarea lui e minunata iar daca il privesti la o anumita lumina poti vedea acele irizari violacee specifice soiului. Culoarea este compacta, nu e un vin prea transparent insa nu este atat de dens ca si “benchmarkul” meu de comparatie, Trapiche Single Vineyard.

Pe Urano l-am baut intr-o seara alaturi de paste cu ulei de masline picant, hribi si usturoi, fara sos de smantana. Sunt convins ca ar merge cu alte feluri de paste si carne, miel, ciuperci sau cu o salata gustoasa cu rucola, seminte si branza de capra, insa eu personal nu l-as asocia cu mancaruri si sosuri grele si nici cu vanat.

Pretul lui Urano la nivel international a coborat din 2007 de la aproximativ 90-100 USD la 20 iar in Romania il gasim intre 54 Lei (cu atat l-am cumparat eu) si 65 (!). In Elvetia insa poate fi gasit chiar si la pretul de 80 de franci, piparat as spune eu, e drept ca din recolta 2009. In Germania insa, acelasi an 2009 poate fi cumparat cu 12 Euro.

Tagged with: , , , , ,
Posted in Uncategorized, Vinuri rosii
