Niste albe pe gustul meu – Retsina si Gewurtztraminer.

Vara beau cu precadere vin alb, seara, dupa apusul soarelui. Sec si rece. Sticla trebuie sa fie aburita neaparat. Vinurile rosii mi se par grele in caldura verii. Pe cele albe de cele mai multe ori le beau ca atare dar se mai intampla sa le fac juma-juma cu apa minerala. Poate chiar un pic mai multa apa , 60-40%, vorba romanului: “spritz lung de vara”. Traditionalul spritz, balcanic, unguresc, austriac, nu stim exact de care, dar bun si racoritoršŸ™‚

Voiam demult sa scriu despre doua vinuri albe ce mi-au mangaiat papilele vara asta: Retsina greceasca si un Rex Vinorum Gewurtztraminer. Retsina e un vin simplu, sec, tanar, nu foarte aromat, tinut in butoaie de brad sau pin proaspat (de unde si numele), de aici si gustul si mirosul pregnant de rasina. Are indeobste alcoolemia destul de jos, undeva la 11 grade si se poate bea de cursa lunga. Are o culoare galbena, imprumutata de la rasina si lemnul butoaielor. Cea mai ieftina – si deloc rea – varianta poate fi gasita la Lidl in saptamana greceasca, costa undeva la 5 lei sticla de jumatate de litru. Cu un peste si o branza greceasca la gratar si o salata proaspata cu ulei de masline e ceva-ceva, un pranz sau o cina foarte usoara si placuta !

Cu Rex Vinorum Gewurtzraminer, un vin de Aiud, e cu totul alta poveste: sec, usor insa aromat – suficient cat sa te faca sa-i sorbi parfumul, foaaaaarte placut, usor acid, diafan ca un voal transparent si cu o culoare galbui – transparenta minunata. L-am descoperit recent, norocul meu ca am primit cadou o sticla de la un bun prieten caci altfel nu faceam noi doi cunostinta. Am pus sticla in frigider si am uitat de ea mai bine de o luna pana cand am avut o inspiratie de moment sa o deschid. Mi se terminase RetsinašŸ˜‰ Pagina lor de facebook este aici.

10567700_311433982354229_453623828_o

Tagged with: , , ,
Posted in Uncategorized
