CSR – Impact pozitiv in comunitate obligatoriu.

Uniunea Europeana redefineste CSR-ul. Sublinierile imi apartin. Sursa aici.

Comisia Europeana a dat publicitatii o noua comunicare referitoare la politica de CSR. C.E. subliniaza, printre altele, dubla profitabilitate a adoptarii de catre companii a strategiilor de responsabilitate sociala: „ajutand comunitatea, companiile se ajuta pe ele”. In noua comunicare, C.E. primeneste si largeste valoric conceptul de CSR. Responsabilitatea sociala a companiilor era pana acum definita oficial la nivelul U.E. ca fiind “un concept prin care companiile isi integreaza voluntar preocuparile sociale si de mediu in activitatile lor economice si in interactiunea cu factorii de interes”. Noua definitie pune accent pe impactul pe care companiile trebuie sa-l aiba sau de care ar trebui sa tina cont in actiunile lor de CSR. Impact pe care, potrivit noii definitii, o companie etica si cu o viziune clara de CSR ar trebui sa-l aiba asupra societatii in ansamblu, la orice nivel, punand in balanta atat interesele investitorilor, cat si ale oamenilor. Mai mult, responsabilitatea companiilor, se subliniaza in comunicare, nu inseamna doar a oferi si a avea impact pozitiv in comunitate, ci si a identifica, preveni sau diminua tot ceea ce ar putea dauna comunitatii.

In traducere libera, in opinia UE, CSR nu este o campanie ci o actiune continua benefica, de preventie si implicare. Prin urmare activitatile de CSR nu mai trebuie gandite ca si instrumente de promovare, deci nu mai au ce cauta in bugetele de PR si marketing ci trebuie bugetate firesc, la capitolul cheltuieli. Sau poate investitii !? Eu m-as risca spunand ca asemenea actiuni sunt de fapt investitii pe termen atat scurt cat si mediu si lung. Nimeni nu poate impiedica pe nimeni ca aceste actiuni continue cu impact pozitiv in comunitate sa nu fie comunicate pentru a deveni o parte din atributele tangibile ale companiei sau brandului insa notiunea de “campanie de CSR” in contextul actual mi se pare deformanta asupra scopurilor si actiunilor reale ale responsabilitatii sociale.

Tot despre CSR aici.

Tagged with: , ,
Posted in Uncategorized
%d bloggers like this: