Despre brand personal – Nu exista.

As scrie cel putin 200 de pagini cu explicatii, surse, etc despre “problema” asta dar nu prea are rost. Asa ca o dau pe puncte:
1. Brand personal nu exista, e doar o fantasmagorie inventata de cei care cred ca orice poate deveni brand. Exista, in cazul oamenilor, personalitate proprie. Daca unii denumesc asta brand personal, e treaba lor dar e o gresala. Brandurile sunt perceptii create pentru a vinde produse si servicii, adica “lucruri” neinsufletite si fara personalitate. Brandul le confera o oarecare personalitate pentru a deveni identificabile, recognoscibile si mai apropiate omului.
2. Brand personal exista doar cand persoana incepe sa actioneze concertat conform unei strategii pentru a-si imbunatati sau schimba perceptia publica. Caz in care, de fapt, considera ca personalitatea sa proprie nu corespunde unor scopuri concrete.
3. Daca un oarecare om, persoana publica, artist, politician samd are deja asa-zisul “brand personal” inseamna ca deja a inceput sa minta si sa-si construiasca o “fata” care nu are legatura cu realitatea personalitatii sale proprii sau e o infrumusetare menita sa induca alte perceptii decat cele firesti, induse de personalitatea sa proprie.
4. O persoana care are “brand personal”, psihologic vorbind, este pregatita sa-si sacrifice partial sau total, de la caz la caz, personalitatea si valorile sale proprii pentru a crea o masca convenabila. Sau, nu are o personalitate proprie prea bine conturata si atunci ii vine usor sa si-o schimbea in functie de necesitati.
5. Daca o persoana are “brand personal” inseamna ca are scopuri concrete care pot fi atinse doar modificandu-si, imbunatatindu-si sau schimbandu-si perceptia publica.
6. Cea mai buna, reala, si cu rezultat pe termen lung “strategie de brand personal” este cea care sustine si pune in valoare personalitatea respectivei persoane, valorile si actiunile sale reale. Orice se adauga peste devine artificial si ceilalti oameni, paradoxal, au capacitatea de a detecta impostura.
7. Mai repede sau mai tarziu “mastile” adaugate vor lasa sa se vada adevaratele fatete ale persoanei care incearca sa-si creeze o peceptie alta decat cea reala.
8. Unii considera ca pot fi “consultanti de brand personal” daca inventeaza o semnatura grafica pentru o persoana si o consiliaza cu ce sa se imbrace, cand si alte asemenea “sfaturi”.
9. Diferenta dintre “brand personal” si personalitate proprie este ca prima este rezultatul unei strategii concertate, construite conform unui scop bine definit iar a doua, este rezultatul experientei de viata, educatiei, studiilor, anturajului si a valorilor si crezurilor reale.
10. Seminariile, conferintele si alte asemenea care trateaza subiectul “brandului personal” eludeaza cu buna stiinta aspectul constructiei artificiale conform unei strategii.
11. Daca as consilia pe cineva pentru “brandul sau personal” fie am ajunge impreuna la o modalitate care sa-i puna in valoare realele calitati si defecte, crezurile si valorile, personalitatea proprie, fie m-ar da afara.

Tagged with: ,
Posted in Uncategorized
%d bloggers like this: