(Ca)Capitala culturala cu oile in frunte (curte)

Incep prin a spune ca subiectul de fata ma intereseaza direct si personal, deci pot fi impartial, insa ma voi folosi doar de logica in cele ce urmeaza. Iar cele ce urmeaza se refera la liberul arbitru, dezinteres si – un cuvant care imi place tot mai mult TARANIE – al administratiei.

Locuiesc in Cluj de cand ma stiu si de o vreme incoace mi-am facut casa visurilor mele la marginea orasului, langa o livada administrata de Agentia Domeniilor Statului, in intravilan, sub Dealul Feleacului. De ani de zile in respectiva livada, lasata de izbeliste, neintretinuta si nepazita, pasc oile. Suliniez, livada, nu pasune. Da, oile. Cu sutele, cu cainii ciobanesti, capusele si mirosurile aferente. Cainii respectivi imi rup gardul si intra la mine in curte. Cainii mei se umplu de capuse. Copii mei nu se pot plimba cu bicicleta pe strada datorita cainilor si capuselor si a ciobanilor neanderthalieni. Mentionez ca am doua fetite.

oaie-cool

Mi-am spus la un moment dat ca situatia nu mai poate cotinua asa si am inceput periplul institutiilor. Sesizarea la Primarie mi-a adus un raspuns relevant, Agentia Domeniilor Statului administreaza terenul. La telefon cu responsabilul Agentiei aflu ca livada este data prin contract Statiunii Pomicole care cica ea devine astfel responsabila de administrare si paza. Pe “distinsa” Statiune Pomicola n-am reusit sa o contactez telefonic deloc.

Mai departe, vorbesc cu Politia, care imi spune ca as putea face o sesizare dar ei nu cred ca se va rezolva ceva caci nu e de competenta lor. Vorbesc cu cineva de la Directia Sanitar Veterinara. Acolo, la fel, nu stim, habar n-avem, nu credem ca suntem competenti. Continui cu Directia de Sanatate Publica. Aceeasi opinie.

Trag linie si zic: cine este totusi raspunzator !? Cine are competenta sa STIE ceva macar despre subiectul asta, daca este sau nu este legal ce se intampla !? Deocamdata am avut convorbiri telefonice care nu sunt oficiale si nu au valoare legala, deci sunt ca si inexistente. Doar opinii din institutie. Ok, dar acum vor urma sesizarile in scris si cu numar de inregistrare la: Agentia Domeniilor Statului, Statiunea Pomicola, Directia Sanitar Veterinara, Directia de Sanatate Publica, Politia locala, Agentia pentru Protectia Mediului, Politia Circa 6, Jandarmeria, Consiliul Judetean si Prefectura. Fac pariu inca de acum ca voi primi de la fiecare institutie in parte un raspuns prin care se spala toti pe maini si paseaza responsabilitatea.

Schimb registrul legal si trec la bun simt. Cat de culturala este aceasta minunata capitala in care pasc oile in oras ? Zilele Clujului si TIFF-ul se desfasoara in paralel cu pascutul oilor, la o distanta de nici 3 km unii de altii. Intravilanul Clujului este in oras, asta este incontestabil. Capusele, cainii ciobanesti si ciobanii neanderhalieni vin si ei la pachet. Iar mie imi muta nasul putoarea oilor, aud behaitul a 300 de voci de dimineata pana seara, sunt infestat de capuse si mi-e teama sa-mi las copii cu bicicleta pe strada. Am putea oare sa mutam oile in centru, la TIFF ? Sau in fata Primariei ? Caci tot intravilan este, adica IN ORAS.

Tagged with: , , , , , ,
Posted in Uncategorized
