Vitis Metamorfosis – Un merlot sec-sec.

Merlotu’ asta-i misto. L-am deschis acum cateva seri, avea un miros foarte pregnant si gustul la care ma astept cand deschid un vin rosu sec de calitate. Asta a fost prima impresie. A doua impresie s-a schimbat dupa ce vinul a stat la aerisit putin. Mirosul a devenit usor acriu, nu deranjant, insa l-am simtit. Totusi, mirosul acela bun-bun s-a atenuat semnificativ fata de momentul deschiderii sticlei. Gustul insa a prins alte contururi, a devenit mai plin si mai greu. Si mai bun. Metamorfosis nu este un vin cu foarte multe nuante, mie imi pare un vin fara note de subsol si gusturi multe suprapuse. Fructat nu este, asta e clar ca lumina zilei care trece prin culoarea lui densa de care aproape sunt indragostit. Aproape, pentru ca in ceea ce priveste culoarea vinului rosu (si nu numai), am o singura dragoste, dar despre asta alta data. Taninul e destul de prezent, iar mie nu-mi displace asta deloc. Prezenta mai pregnanta a taninului si faptul ca e un merlot chiar sec-sec il face sa fie mai aspru, mai barbatesc. De aceea nu-l vad ca pe un vin pentru doamne, e un pic prea dur pentru ele.

Ca sa nu o tot dau intoarsa, Metamorfosis isi merita numele.

vitis-metamorfosis
Sursa foto: http://www.printrevinuri.ro

Ma intrebam, oare cu ce fel de mancare l-as asocia !? Cred ca ar merge cu mancaruri grase, eventual cu sosuri grele si aromate-inierbate, tocana, friptura la cuptor. Spala bine gatlejul si face sa dispara senzatia aceea onctuoasa care iti ramane pe papile dupa suficient de multa grasime si arome de carne si mirodenii. Nu-l vad deloc baut langa o pizza sau paste. Metamorfosis, zic eu, este un merlot pe care nu-l bei oricand, nu e un vin usor, de consum universal. Eu l-am baut seara, in tihna, cu niste branza framantata din cas proaspat, mere si felii subtiri de salam uscat de ciuta si mistret.

Tagged with:
Posted in Uncategorized, Vinuri rosii
