Cel mai bun sfat de branding – Pe care (probabil) n-o sa-l primesti niciodata.

Inchipuie-ti ca esti fie proprietarul unei afaceri fie directorul executiv, fie directorul de marketing angajat la o companie. Aceste roluri, in ceea priveste brandul de care trebuie sa ai grija sunt doar usor diferite. Diferenta e data de obicei de viziunea pe termen mediu-lung a proprietarului si cea pe termen scurt-mediu a directorului executiv si a directorului de marketing. Proprietarul isi vede afacerea ca pe un bun propriu in care isi investeste toate resursele afective, de timp, financiare, facand mari sacrificii in plan personal.

Directorii executivi si de marketing au mandate limitate si prin urmare se simt obligati sa livreze rezultate palpabile zilnic daca se poate, pentru fiecare ora si banut investite. Mandatele limitate ii fac pe cei doi sa se simta obligati sa puncteze si ca sa isi imbunatateasca CV-ul, deoarece peste cativa ani vor aplica pentru o alta pozitie in alta companie, pentru un alt brand, unde trebuie sa dovedeasca neaparat succesele trecute. Si iata, de aici apare o contradictie majora intre viata si evolutia brandului si viata si evolutia celor pusi sa il ingrijeasca. Iar de aici reiese pana la urma ceva foarte simplu:

Priveste brandul ca pe o entitate vie, ca pe o persoana care evolueaza in timp, in functie de investitia permanent facuta in el insusi si contextele in care “traieste”. Altfel, vei privi brandul ca pe un obiect care trebuie monetizat permanent, cea ce va duce automat la o perceptie strict pragmatica asupra lui si a relatiei cu el din partea publicului, prietenilor, iubitorilor, fanilor sau chiar a detractorilor. Relatiile adevarate, solide si meritorii intre oameni se construiesc in timp, asa se intampla si cu relatia intre public si brand. Prin urmare, orice actiune gandita pe termen scurt va produce relationari pe termen scurt de tipul “da-mi ca sa-ti dau”. Ori, o astfel de situatie, in opinia mea, reprezinta moartea brandului deoarece chintesenta oricarui brand sunt relationarile de tip subiectiv, emotional.

Posted in branding, Uncategorized
%d bloggers like this: