Faurar Rosu de Ceptura – Un vin romanesc cinstit.

Trebuie sa spun din start ca Faurarul e vinul meu rosu favorit din gama celor “nescumpe” si pe care il beau in mod uzual. Il insotesc foarte bine si cu carnea rosie, si cu vanatul, chiar si cu pastele. Merge si la o salata daca ii alaturi o piadina si ulei de masline. Oare de ce imi place!? Cred ca deoarece e un vin absolut “cinstit”. Etalonul meu de vin “cinstit” a devenit Faurarul, Faurici cum il poreclim intre prieteni, dupa ce l-am gustat pentru prima data la Camino la Cluj. De ce e cinstit? Deoarece la pretul lui normal de retail, adica vreo 22-24 de Lei iti ofera cea mai buna experienta gustativa comparativ cu marea majoritate a vinurilor romanesti. Ce imi mai place este ca nu e un vin “over-promising”, nici macar prin eticheta, ceea ce apreciez foarte mult. Foarte multe vinuri au acest obicei, de a promite mai mult mult decat sunt prin ambalaj si pr. Sigur, gusturile se discuta, sunt absolut personale si de aceea nici nu voi scrie doct despre degustarea Faurarului, after-taste, buchet si alte chestii pe care eu le consider balarii lingvistice inventate pentru a putea traduce aproximativ in cuvinte o senzatie, un gust. Exact cum fac eu acum :)), atat doar ca ma dau cu parerea absolut personal si in conformitate strict cu gustul meu.

faurar-rosu-de-ceptura-2011-unicom-production
Sursa foto: www.http://printrevinuri.ro/

Faurarul e in primul rand sec, gustos si usor aromat si zic eu, cupajul e foarte bine acordat intre soiurile din componenta: Feteasca Neagra, Merlot si Cabernet Sauvignon. Daca ar fi fost un vin foarte sec, atat de sec incat sa-ti ramana o senzatie de smirghel in gura si atat, nu l-as fi inclus in lista mea. Imi aduc aminte de Cadarca de Minis de pe vremuri, acela era un vin foarte aspru. Ei bine, Faurarul nu este. Continutul alcoolic ma intereseaza prea putin ca sa il comentez, oricum e intr-o limita superioara acceptabila pentru vinurile rosii seci. Buchet !? Stiu doar ca buchetele sunt de flori in general. Culoare ? Ei, aici da, Faurarul ma impresioneaza intotdeauna prin densitatea rosului dar si prin transparenta. Nu i-as spune rubiniu, e altceva datorita nuantei si densitatii si transparentei nu prea mari. Imi place. Eu un vin barbatesc dar am intalnit si doamne, e drept putine, care il apreciaza. Cu moderatie, evident. Faurarul meu e de cursa lunga deoarece poti petrece o seara placuta cu paste sau bruschete si alaturi o sticla de licoare fara sa o iei razna prea tare. Desigur, smecheria e sa bei intotdeauna apa plata la temperatura camerei pe langa licoarea zeilor. Nu mai trebuie sa spun ca vinul rosu sec nu se bea nici el racit, nu-i asa !?

Faurarul e un vin serios si totusi are mica lui poezie.

Posted in Vinuri rosii
