Pro bono sau pro bani pentru Stat.

Dupa cum stim unii dintre noi, ANAF si-a “tras” o noua identitate vizuala ca urmare a unei -desigur – licitatii, despre care am scris si eu aici.

Dar nu despre asta e vorba data asta. Am citit o discutie pe facebook cu multe comentarii pe marginea unei postari despre calitatea indoielnica a noii identitati vizuale a ANAF. Fara discutie, rezultatul este demn de un butic de amatori. Intre acele comentarii am observat de mai multe ori ca aparea ideea de a munci pro bono pentru Stat, in cazul acesta ANAF, daca aceasta institutie ar fi cerut-o unei agentii serioase, pentru a obtine o calitate profesionista a procesului si rezultatului.

Vreau sa combat ideea de munca pro bono pentru Stat si uite de ce:
– Statul e un client ca oricare altul
– Statul imi ia banii de taxe lunar, ca oricarui cetatean sau firme
– Statul nu-mi acorda facilitati, de ce le-as acorda eu !?
– Statul a dovedit in repetate randuri ca gestioneaza banii mei extrem de prost
– Statul si angajatii sai sunt platiti integral din taxele mele. De ce n-as vrea o parte inapoi !?
– un proiect pro bono pentru Stat nu-mi face portofoliul, activitatea si prestigiul profesional mai bogate
– Statul e o vaca de muls – pragmatic vorbind – asa cum se dovedeste a fi pentru altii. De ce n-ar fi si pentru mine, cu treaba facuta la modul corect ?
– patriotismul meu, al colegilor mei si al firmei nu se dovedesc astfel
– Statul colecteaza lunar banii mei insa pe ai altora nu. A se vedea cat TVA nu colecteaza conform propriilor date statistice.
– nu inteleg deloc de ce Statul trebuie sa aiba un regim special in raport cu munca unei agentii
– si nu in ultimul rand, pro bono se lucreaza indeobste pentru o cauza nobila iar Statul este departe de a fi.

Posted in Uncategorized
