Dual survival in Apuseni – “Supravietuire” pe marcaj turistic

Dual Survival

Aseara in 2 Decembrie 2013 am privit o emisiune de “supravietuire” pe Discovery Channel si m-am amuzat copios. Emisiunea se numea “Dual survival” iar vedetele erau celebrul Cody – musculosul cu codita impletita si care paseste doar descult peste tot si inca un tip cu barbuta caruia nu i-am retinut numele dar care era prezentat ceva de genul “former special ops”. Oamenii astia au avut un ghinion cat casa deoarece ma aflam in fata lui Discovery Channel exact in momentul care trebuia. Intamplator, cunosc zona Padis si a Parcului Apuseni ca pe buzunarul meu.

Actiunea de “supravietuire” se petrecea in Apuseni iar eu, privind atent deoarece am sesizat ca era vorba de Apuseni am recunoscut locurile. Toata trebusoara se desfasura in Parcul Natural Apuseni, mai precis in zona Padis, Cetatile Ponorului, Poiana Ponor si Lumea Pierduta. Arealul de care vorbesc este relativ mic si oriunde te-ai afla esti la maxim 2 ore distanta de o forma oarecare de civilizatie. Ca sa nu mai vorbesc ca dai peste marcaje turistice la tot pasul. Insa cei doi “supravietuiau” din greu acolo. Eu am prins emisiunea cand cei doi erau in Lumea Pierduta si se straduiau din greu sa ajunga undeva, nu stim unde. Dupa “aventuri colosale” iata, omuletii dau peste un curs de apa si fericiti il urmeaza, deoarece, nu-i asa, daca urmezi un curs de apa in aval nu se poate sa nu dai de civilizatie. Insa respectivul curs de apa nu era in Lumea Pierduta ci exact la 2 ore distanta si trecand peste o derivatie a drumului judetean 763. Mai precis, rauletul respectiv era cel care izvoraste din Izbucul Ponor din peretele de stanca care margineste Poiana Ponor inspre directia platoului Padis si se scurge in sorburile aflata tot in Poiana Ponor. Cursul rauletului are cam 1 km cu meandre cu tot pana la disparitia lui in sorburile carstice. De mentionat ca Poaiana Ponor se afla la o jumatate de ora distanta pe traseu marcat de Platoul Padis unde se afla o cabana, birt samd si la mai putin de o alta jumatate de ora in directia aproximativ opusa de Poiana Glavoi numita si La Grajduri unde se afla echipa permanenta Salvamont.

Omuletii “supravietuitori”, aflati in Poiana Ponor pe marcaj turistic la o jumatate de ora de mers de Platoul Padis sau Poiana Glavoi, au “supravietuit” 2 zile acolo luptandu-se cu elementele naturii si mancand…alune de padure. La faza asta am ras de m-am cutremurat deoarece in nici un caz nu poti gasi alune de padure in Poiana Ponor si in general nu poti gasi alune de padure in zonele cu brad si molid, asa cum este Poiana Ponor si zona inconjuratoare. Colosal, oamenii au plantat cateva alune pe jos printre conuri si ace de brad !!!

In final au fost “salvati” de catre ciobanii care veneau sa-si pasca oile in Poiana Ponor. Totul cam “penibilut”, ca sa ma exprim elegant.

Mai jos o captura de ecran din Google Maps cu geografia locului.
Parcul Natural Apuseni

Posted in Uncategorized
