Design care dureaza.

In 1958 iesea pe piata parfumul Madame Rochas al carui ambalaj a fost realizat de catre acum celebrul designer Pierre Dinand. La acea vreme Pierre Dinand a inglobat in acel mic flacon pretios tehnologii si materiale noi, inovator si unic pentru acele timpuri. Insa designul simplu, inspirat dintr-un flacon clasic a fost cel care a facut ca Madame Rochas sa fie si astazi cel mai longeviv si mai bine vandut parfum din toate timpurile. Din 1958 este neschimbat.

Madame-Rochas

Imi amintesc cu emotie cum in 1994 tanar student fiind am patruns in atelierul lui Pierre Dinand din Levalois Perret, langa Paris. Ii fusesem recomandat de catre profesorul meu din Nantes cu care am studiat si mi-am pus la punct portofoliul de proiecte de ambalaje de parfum. A fost o intrevedere de o ora in care am invatat cat pentru o jumatate de viata. Plus ca atunci vedeam pentru prima data un studio adevarat de design. Pot spune ca Monsieur Dinand a fost cel care mi-a insuflat dorinta de a face ceva pentru mine, de a-mi cauta propria cale. Rezultatul a fost ca la o luna dupa ce m-am intors din Franta mi-am dat demisia de la agentia de publicitate la care lucram deja full-time de doi ani si am inceput sa lucrrez din greu la ceea ce astazi se numeste Branzas.

Chiar daca de atunci n-am mai pus niciodata creionul pe hartie ca sa mai desenez parfumuri – poate ca a fost doar o toana sau o dorinta a tineretii desi m-am implicat enorm in domeniu si am desenat foarte mult – ceea ce am auzit si vazut de la Pierre Dinand timp de o ora mi-a marcat si modelat existenta profesionala si pe alocuri si cea personala.

La acea vreme, in 1992,  Pierre Dinand finalizase proiectul pentru XS de la Paco Rabbane. Parfumul inca nu era in magazine insa eu am avut privilegiul sa-l vad scos de sub cheie din dulapul personal al lui Pierre Dinand si sa primesc cadou unul dintre prototipuri ! Pentru un student visator de 23 de ani a fost cadoul si imboldul suprem.

Chiar daca de atunci nu l-am mai vazut niciodata pe Pierre Dinand – sunt 19 ani de atunci – stiu ca aproape fiecare zi mi-a fost intr-o buna masura influentata de pasiunea, dedicatia si ingeniozitatea marelui maestru, de permanenta lui cautare creativa si viziunea lui, de faptul ca intotdeauna cauta solutii care sa dureze, ca niste constructii perene care nu se demodeaza niciodata, timpul care trece crescandu-le si mai mult valoarea.

Tagged with: , , , ,
Posted in Uncategorized
