Money for nothing…

…and checks for free. Nu, nu voi scrie depre Dire Straits chiar daca imi plac foarte mult ci despre “asteptarea la gratuitati” si perceptia unora ca pot vinde marketing la preturi joase gen “Sub Pamant srl” sau viceversa, ca pot cumpara marketing la aceleasi preturi, oferind/obtinand ceva de calitate.

Adevarul este ca marketingul nefiind o stiinta trebuie sa dobandesti experienta si succese in timp, trecand prin multe tipuri de situatii, produse, servicii si proiecte. Expertiza e totul, laptopul, cuvintele si slide-urile sunt doar unelte, nu scopul in sine.

Marketingul nu e o stiinta, asta stie orice student. Nefiind vorba de ecuatii complicate, teoreme de rezolvat si in general de cunostinte solide sa zicem “tehnice” pe care oricare dintre stiinte le presupune, de aceea probabil foarte multi se pricep sa lege 3 cuvinte in jargonul specific si 7 slide-uri de prezentare si hopa, avem un proiect de succes. In mare parte cred ca se abuzeaza de jargonul specific, de cuvinte ca “inovatie”, “creativitate”, “diferentiere” sau “brand” datorita lipsei de substanta a demersurilor care intr-un fel sau altul trebuie “acoperite”. Se pare ca totusi e o sarcina usoara sa-ti vinzi serviciile daca e suficient sa arunci cu “inovatie” si “creativitate” in toate partile.

Pana la urma, ce este marketingul, daca o stiinta nu este? Eu as spune ca e un joc pragmatic al ideilor transpuse in cuvinte si imagini urmarind o finalitate simpla si extrem de clara: castigarea mintii unor oameni.

In realitate sunt foarte putini oameni care se pricep cu adevarat la marketing, avand cunostinte solide si experienta indelungata. Paradoxal, marea majoritate dintre acestia isi fac treaba ramanand anonimi.

Tagged with: , ,
Posted in Uncategorized
%d bloggers like this: