Hai sa o mai bifam si pe asta – Training pe bune reloaded.

Scriu din nou despre training pornind de la o constatare personala si un scurt schimb de idei online avut cu un bun prieten.

Constatarea porneste de la vizualizarea a sute de imagini – de preferinta “live”, fierbinti, neaparat sa surprinda momentul –  postate pe Facebook si in general in social media de la diverse seminarii unde aproape invariabil toti participantii butoneaza fie un laptop fie un smartphone. Am tras concluzia – poate gresesc – ca interesul pentru subiectul evenimentului si pentru speaker este ideobste redus iar participarea este ori un fel de obligatie de serviciu ori o bifare a participarii pe agenda sociala a fiecaruia. Un fel de “merg sa fiu vazut”. Nefiind familiar cu genul acesta de seminarii, nici ca participant uzual nici ca speaker – in general ma cam feresc de astfel de evenimente dar asta este o alta poveste – am incercat sa descalcesc fenomenul. Prietenul de care aminteam mi-a explicat simplu: multe companii isi bifeaza nevoile de training ale angajatilor platind participarea la astfel de evenimente/seminarii standardizate. Mi se pare o aruncare in vant a fondurilor alocate, de dargul bifarii in scripte a realizarii inca unui obiectiv. Formal si fara utilitate imediata sau pe termen mediu.

Mult mai utile mi se par trainingurile dedicate, “tailor-made”, realizate cu specialisti practicieni din domeniu, pe baza unui minim audit initial de training. De ce acest audit initial !? Pentru ca speakerul sa-si customizeze programa de training dupa ce afla care sunt necesitatile si obiectivele reale ale companiei sau brandului in raport cu angajatii. Despre subiect am mai scris si aici.

Necesitatile de training, in unele companii, sunt precizate undeva, fie la nivel de departament fie la departamentul de resurse umane. Sa zicem ca, uneori, fac parte din pachetul oferit angajatilor. De cele mai multe ori insa problemele se detecteza vazand si facand, aparand astfel, clar si fundamentata, o necesitate de imbunatatire sau dobandire a unor cunostinte. Un exemplu, o companie multinationala prezenta in Romania mi-a cerut sa sustin seminarii si traininguri cu middle managementul pentru a le imbunatatii – surpriza – “skillsurile” de a face prezentari interne si catre parteneri externi, asta dupa ce managementul companiei a asistat la una din prezentarile mele pentru un proiect Branzas. Ce s-a intamplat e fapt!? Managementul stia, oarecum, ca acele prezentari ale companiei sunt hai sa spunem cum nu trebuie – dupa spusele lor lungi, plictisitoare si nerelevante. Avand un exemplu in fata si-au dat seama ca se poate si altfel. Este un bun exemplu de invatare reactiva insa este de preferat ca o data o problema detectata intern sa i se caute in mod activ solutia. Presupun – poate corect – ca daca managementul acelei companii n-ar fi asistat la prezentarea mea nu ar fi avut initiativa sa gaseasca un practician pentru training, probleme prezentarilor lor ramanand in suspensie.

Merita subliniat inca o data faptul ca o programa de training customizata pe nevoi reale si concrete este mult mai eficienta decat trimiterea “in bulk” a angajatilor la diverse forme de seminarii publice.

Tagged with: , , , ,
Posted in Uncategorized
%d bloggers like this: