O poveste galben-portocalie.

galbenel

Povestea lui Galbenel este simpla, ca oricare poveste a unui produs sau brand de succes. Un om si cu sotia lui – specialista in “treburi agricole” – s-au hotarat intr-o buna zi sa faca cea mai moderna ferma de gaini ouatoare din Romania. Business insight: stiau ca urmeaza in cativa ani sa intre in vigoare anumite prevederi si norme europene care obliga toti producatorii de oua sa se alinieze la anumite standarde de igiena si productie. Iar ei s-au hotarat sa o ia inaintea tuturor, sa-si construiasca ferma dupa aceste standarde. Atentie, conform legislatie nefiind inca obligati sa o faca. S-au mai luptat ei si cu niste Fonduri Europene insa pana la urma au izbandit.

Cu mult inainte de punerea in functiune a fermei au venit la noi sa discutam despre crearea unei identitati de produs. Ei voiau un brand, noi le-am atras atentia ca posibil il vor avea insa in cativa ani daca isi mentin strategia de produs, atributele si valorile companiei. Am trecut la treaba, prima data cu documentarea. Nota bene, orice proiect incepe cu analiza si documentare, continua cu strategia, urmeaza creatia si se incheie cu implementarea. In cazul lor, am colindat toate magazinele si supermarketurile cautandu-le de.. oua. Am vorbit cu gospodine, le-am ascultat pe bunici si ne-am gandit inclusiv la copii nostri. Brand insight: ouale sunt percepute ca fiind “bune, ca de la tara” daca galbenusul lor este galben-portocaliu si oul este mare. Chestie de alimentatie sanatoasa a gainii. Cei de la Galbenel ne-au asigurat ca vor mentine aceste standarde in conditiile in care concurenta ofera oua la un pret mai mic insa sub standard. Viitorii “Galbenei” – ei inca nu stiau ca asa se vor numi, nici noi – construiau intre timp de zor la noua ferma.

Ce a urmat a fost, cum spuneam la inceput, simplu. Ne-am inchipuit o pajiste inverzita presarata cu flori de camp si plina de gainuse. In acelasi timp ne straduiam sa vedem cum integram in acest peisaj bucolic insight-urile de business si brand. Si gata, Galbenel s-a nascut, prima data ca si nume, apoi ca logo, si mai apoi ca identitate de produs si ambalaje iar la final, standarde de design. Motto-ul lor, “Oua nou-noute” contine cuvantul “ou” de 3 ori, “nou-noute” subliniaza ideea de prospetime iar alaturarea cu floarea din care se naste galbenusul proaspat sugereaza naturaletea si sanatatea produsului.  Toata povestea s-a nascut, s-a spus si ramane sa fie spusa in continuare datorita a 2 oameni dedicati care au stiu ce vor si ce sa ne ceara. Simplu, nu !?

Cei care si-au pus mintea la contributie pentru Galbenel au fost: Levi Szekeres – Senior Designer, Ioana Frentiu – Project Manager, Bogdan Branzas – Creative Director.

Tagged with: , , , , ,
Posted in Uncategorized
%d bloggers like this: