Povestea lui Jack-in-the-box.

Imagine

In vara lui ’96 tocmai terminasem proiectul de rebranding al Ursus (primul), lansarea in piata la nivel national era deja facuta din primavara, cifrele aratau promitator si toata lumea era multumita de receptia noului Ursus in piata cand am primit o noua provocare. Studio Impress Design, la vremea aceea primul studio profesionist de prepress, azi o mare tipografie clujana, mi-a cerut sa le construiesc identitatea vizuala de la a la z, insemnand de la logo la birotica si aplicatii, inclusiv Manualul de Standarde. Pot spune ca a fost al doilea proiect personal lucrat cu mana mea cap-coada, dupa rebrandingul Ursus.

Jack-in-the-box s-a nascut dupa enorm de multe schite si discutii cu Toni Miron, boss-ul lui Impress. Pana la urma am concluzionat amandoi incotro sa ne indreptam: catre o identitate vizuala extrem de vie, tinereasca (n-am exclus deloc nici aspectul eventual “copilaros”), foarte moderna si care sa semnifice noutatea aparuta brusc, surpriza – avand in vedere ca Impress era la acea vreme cu tehnologia de prepress si abordarea de business inainte cu cel putin 10 ani fata de ceea ce se gasea pe piata – vorbim aici de o investitie masiva si curajoasa de cateva sute de mii de dolari.

Dupa multe explorari am desenat o fetisoara simpatica sarind afara impinsa de un arc dintr-o cutie deschisa. Un pic prea mult si prea figurativ, ne doream ceva mai esentializat si modern, pastrand totusi caracterul “simpatic”. Alegerea culorilor a fost usoara, culoarea simpatica a fost desigur oranjul aprins iar pentru numele Impress am ales Cyan, o culoare de baza in prepress si tipografie. De aici incolo a fost mult mai simplu, urmand designul biroticii, aplicatiilor si realizarea standardelor de utilizare.

Ca o nota de subsol, si identitatea anterioara Impress a fost desenata tot de mine. Din pacate nu mai am in arhiva acel logo. Tot ca o nota de subsol, Toni si Mihaela Miron de la Impress au fost cei care m-au ajutat foarte mult cu tehnologia, timpul si consumabilele lor sa pun la punct “ca la carte” proiectul de rebranding al Ursus.

Multumesc !

Posted in Uncategorized
