Ursus Pils s-a intors, la fel de verde.

E oficial, Ursus Pils, sau cum i se spunea odinioara Ursus “verde” s-a intors. Dar oare de ce “a plecat” acum multi ani !? N-am gasit niciodata o explicatie 100% plauzibila.

Imi amintesc de pe vremea cand inca lucram pentru Ursus de eterna dezbatere a delistarii lui Pils din portofoliul Ursus Breweries si numeroasele opinii pro si contra. Principalul motiv strategic invocat de companie la acea vreme era cel conform caruia Pils “mananca” din market share-ul si imaginea lui Ursus Premium nelasandu-l sa fie suficient de premium, alaturi de o bere “verde”, populara si mai ieftina, dar care totusi facea volumele, chiar foarte semnificative. Ulterior compania si-a diversificat portofoliul cu ajutorul Ciucas si Timisoareana pe segmentele economy si mainstream cu investitii majore realizate in achizitie si in marketing si publicitate, inlocuind astfel Ursus Pils. Cu succes as spune.

Dezbaterile pe marginea delistarii Pils au fost intr-adevar furtunoase si indelungate, decizia de eliminare a sortimentului fiind luata dupa cativa ani de la initiere. Era greu, totusi, sa decizi eliminarea unui produs care practic facea volumele Ursus de la acea vreme. Au fost vremuri interesante, erau timpurile cand inca piata berii nu era asezata ca acum si se faceau cresteri procentuale anuale de doua cifre. Eu am denumit acele vremuri “razboaiele berii”, fiind un participant implicat zilnic timp de cativa ani.

Pozitia mea la acea vreme, in discutiile pe marginea subiectului a fost neschimbata: nu delistati Pils, e populara, face volume, are alt gust si face parte deja din folclorul popular, mai ales cel regional al Clujului si imprejurimilor. Pils era berea pe care o consumau cu placere atat cei cu venituri mai mici cat si cei cu venituri care le-ar fi permis sa se orienteze catre beri mai scumpe, premium. Contrar multor studii de piata care aratau ca Pils este considerat o alternativa ieftina a Premiumului, prin urmare “de ce sa cumpar Premium?”, Ursus Premium se vindea totusi in cantitati foarte mari unui segment foarte bine delimitat si fidel, exact la fel ca si Pils. Fiecare avea segmentului lui de consumatori, existand intr-adevar un grup care migra de la unul la altul, o zona de intersectie pe harta segmentarii.

Si totusi, Ursus Pils a revenit in piata dupa o foarte lunga pauza. Bravo mie, am nas bun.

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: