Finish de campanie electorala

Iarna aceasta nu m-au interesat alegerile parlamentare, din varii motive pe care n-are rost sa le expun aici. Insa inotand indiferent prin marea de mesaje electorale insipide am remarcat unul singur. Mi-a atras atentia instantaneu. Era un panou USL amplasat intr-un loc exceptional pe Valea Oltului, atat ca pozitionare cat si ca semnificatie (a locului, n.b. Valea Oltului). Panoul era simplu: impatit in doua jumatati egale pe verticala, in stanga era un logo supradimensionat al USL pe fond alb iar in dreapta pe fond albastru statea scris cu litere albe “Finalizam Autostrada Transilvania”.

Sa recapitulam:
Locatie: Valea Oltului
Mesaj: Finalizam Autostrada Transilvania
Partid: USL

Sa interpretam:
Avand in vedere traficul supradimensionat dinspre si inspre Transilvania care trece pe Valea Oltului si frustrarile acumulate zilnic de catre miile de conducatorii auto pe acest traseu, mesajul finalizarii Autostrazii este extrem de potrivit. Spre exemplu, un voiaj cu masina Cluj-Bucuresti via valea Oltului dureaza minimum 6,5-7 ore in conditii de aglomeratie si drum deloc comode. Ori, pe Autostrada, timpul s-ar putea reduce la 4-5 ore. Avand in vedere ca in alianta care a promovat acest mesaj partidul majoritar care o propulseaza, PSD, a fost din cate imi aduc eu aminte initiatorul proiectului Autostrazii Transilvania, mesajul produce un declic in mintea multora, aratand totodata ca in ultimii 8 ani nu s-a facut aproape nimic pentru acest proiect util atat ardelenilor cat si bucurestenilor sau constantenilor. De asemenea, mesajul se constituie intr-o promisiune. Desigur, fara termen de realizare insa “suna” a promisiune ferma.

Stilul grafic al panoului chiar nu conteaza. Realizarea grafica a fost una “cinstita”, in jargon designerilor insemnand obisnuit, deloc iesit din comun. Mesajul insa era vizibil, facea sens iar amplasarea absolut perfecta. Panoul il consider un foarte bun exemplu de comunicare politica, pragmatic, ancorat in realitati imediate si promitand ceva util si tangibil unei mase foarte largi si diverse de oameni profilati socio-profesional, de la soferi de TIR, la agenti de vanzari, oameni de afaceri pana la oameni obisnuiti care calatoresc in interes personal.

In rest, multa maculatura aruncata pe apa sambetei.

P.S. Dupa ce o distinsa doamna m-a tras de maneca ma simt nevoit sa introduc aici ceea ce ezitasem sa scriu la inceput, si anume faptul ca Dl Ponta a spus la Cluj ca nu sunt bani pentru finalizarea Autostrazii Transilvania.

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: