Aventuri in online

1. Nici eu nici colegii mei nu suntem specialisti in webdesign. Totusi, suntem specialisti in design, avem ochiul format, experienta, vedem, observam si analizam cu o opinie experta si antrenata din punct de vedere design, originaliate, noutate, individualizare, pozitionare, etc.

2. De cateva zile, fortat fiind de niste imprejurari care tin atat de compania mea cat si de proiectele unor clienti, studiez templates WordPress pentru site-uri. Costa intre 15-40 dolari, sunt bine puse la punct, poti face multe cu ele. Am vazut sute. Am vazut de asemenea sute de site-uri realizate pe baza acestor templates si pe baza WordPress. Problema este ca toate (sau aproape toate) arata la fel (sau aproape la fel).

3. Nu contest realizarea din punct de vedere tehnic ale acestor site-uri realizate pe platforma WordPress. Am inteles de la specialisti ca din punct de vedere mentenanta, updatare, integrare cu alte mijloace ale internetului WordPress este excelent. SEO este usor de facut, se pot integra o multime de smecherii, arata bine si functioneaza si pe dispozitivele mobile (smartphones, tablete), nu intru in detalii, specialistii in online stiu ce incerc sa explic aici. Toate bune si frumoase pana cand vezi rezultatul final. Parca toate site-urile WordPress au acelasi aer, acelasi “touch and feel” vizual, acelasi grid, gama de fonturi, rapoarte si proportii intre elemente si suprafete, aceleasi elemente de navigare si comanda. Am senzatia ca sunt vreo 5 feluri de site cu modificari de culoare si detalii.

4. Deduc, poate gresit si imi asum din start eroarea deoarece nu sunt un specialist al webdesignului, ca site-urile realizate pe platforma WordPress sufera toate de aceeasi boala a uniformizarii de dragul SEO, optimizarii, mentenantei, updatarii si altor considerente in principal tehnice. Unde ramane atunci partea de originalitate vizuala, individualizare prin design a companiilor/brandurilor ? Ramane doar continutul cel care conteaza ?

5. Sunt de acord ca traim in epoca online si este importanta prezenta pe internet, cautarea usoara pe Google si rezultatele in primele pagini, legaturile cu Facebook, Twitter, samd, toate acestea determinand un anumit tip de scriere si structurare a continutului, “linkuire”, etc.

6. Nu critic ci doar constat si caut solutii la problema. Cum spuneam mai sus, fortat fiind de imprejurari. Chiar daca WordPress este o platforma tehnica extraordinara imi doresc sa vad solutii originale si individualizante pentru website-uri. De fapt nu pentru website-uri ci pentru companiile si brandurile pe care le reprezinta. Website-ul este doar un alt “touchpoint” in relatia cu piata, o unealta utila. Ele nu exista pur si simplu de dragul ratiunii de a fi ci au un scop si o strategie. Imi doresc sa observ o iesire din locurile comune, sa nu mai observ ca daca schimb logo-urile intre 2 site-uri obtin acelasi rezultat, oricare dintre site-uri find la fel de “potrivit” pentru compania/brandul respectiv.

7. In acest moment studiez impreuna cu colegii mei posibilitatea de a schimba site-ul nostru. Are totusi o varsta si ne dorim altceva care sa reflecte schimbarile de strategie si viziune care au intervenit intre timp. Avem si un concept si o strategie care trebuie sa stea in spatele potentialului nou website. Nu un concept vizual ci un concept de continut, mesaj, interactiune pe care le dorim reflectate si in vizual. Ne-am impotmolit in hatisul tehnic al WordPress si cautam calea de a ne reprezenta pe noi ca si companie.

8. La fel, cautam aceeasi cale pentru unul dintre clientii nostri majori, jucatorul nr. 1 in industria sa. Stim ce vrem din punct de vedere conceptual si strategic insa din nou suntem blocati de locurile comune oferite de WordPress cu atata larghete.

9. Imi pun intrebarea daca de vina este WordPress, providerii de servicii de webdesign sau vina este impartita.

10. Spre deosebire de alte agentii de consultanta de brand si design noi nu am dezvoltat capacitati interne pentru a oferi solutii complete online si webdesign considerand ca este un domeniu care nu intra in sfera competentelor noastre. In opinia mea online-ul este un domeniu de specializare distincta la fel cum este consultanta de brand si design. Oferim insa strategie de brand si pozitionare pe care o dorim reflectata si in online si aici intervine rolul nostru de “watchdogs” si “brand custodians” pentru clientii nostri.

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: