Consistenta brandurilor.

O scurta poveste-pretext. Pe parcursul celor 5 ani de parteneriat cu Interbrand, compania globala de branding si design, am aflat si invatat multe. Know-how-ul lor este colosal si inglobeaza cativa zeci de ani de experienta in mai toate domeniile si pietele, din Statele Unite pana in Asia sau Rusia. Una din povestile favorite ale directorului responsabil cu Europa era despre Dl Zintzmeyer, fondatorul agentiei Zintzmeyer & Lux achizitionata ulterior de Interbrand si dezvoltata la nivel european. Clientul personal al D-lui Zintzmeyer a fost timp de zeci de ani BMW chiar si dupa vanzarea agentiei catre Interbrand, celebrul designer pastrandu-si postul de membru al boardului Interbrand Zurich care gestional contul BMW. De fapt, Dl Zintzmeyer a fost cel care a pus bazele moderne ale identitatii de corporatie si brand a BMW, a strategiei de brand si a sistemelor de brand management si le-a continuat apoi sub umbrela Interbrand. Pana la moartea sa Dl Zintzmeyer a fost consilierul personal al managementului BMW.

Povestea D-lui Zintzmeyer suna cam asa: Cu ocazia lansarii unui nou model de BMW Interbrand a conceput evenimentul lansarii pe un aeroport german, printre avioane supersonice, incercand astfel prin alaturare (co-branding daca vreti) sa demonstreze si sa sustina pozitionarea BMW, “Sheer driving experience”. De proiect s-a ocupat personal Dl Zintzmeyer, de la concept pana la cel mai mic detaliu legat de inscriptionarea logo-ului BMW pe obiectele-cadou pretioase care urmau sa fie oferite invitatiilor. Dl Zintzmeyer era un fanatic al coerentei, consistentei si a perfectiunii fiecarui detaliu in design si prezentare si nu admitea nici o gresala sau scapare. La intrarea pe pista aeroportului mai multe hostese primeau invitatii indrumandu-i catre zona evenimentului si oferindu-le cate un pahar cu sampanie. Din plastic. Dl Zintzmeyer, invitat fiind, desigur ca si el a fost servit cu un pahar din plastic – din acela simplu, de la catering – plin cu sampanie. Paranteza, de catering s-a ocupat BMW. De aici incepe o intrega tevatura care unora li se poate parea hilara sau fara rost insa morala povestii e simpla pana la urma si extrem de logica. Dl Zintzmeyer a refuzat paharul din plastic, l-a chemat furios pe Presedintele BMW de urgenta si i-a explicat raspicat ca la lansarea unui nou model de BMW paharele din plastic nu au ce cauta deoarece nu sunt in acord nici cu eleganta BMW-urilor nici cu importanta evenimentului nici cu sampania care este o bautura nobila si ca minimum acceptabil ar fi fost paharele de sampanie clasice de sticla cu picior inalt si gura ingusta. Dupa care i-a intors Presedintelui BMW spatele spunand ca “este degradant ce se intampla” si a plecat refuzand sa participe la o “asemenea blasfemie”.

Iar morala povestii este !? Consistenta brandurilor. Recunoasterea nu poti sa o castigi cu jumatati de masura iar reputatia castigata nu poti sa o mentii decat daca esti constant, coerent si consistent in toate formele de manifestare ale brandului care intra in atingere cu publicul, acele celebre “touchpoints” de care toata lumea vorbeste si prea putini le acorda realmente atentia cuvenita.

Ce inseamna consistenta in branding si design ? Atunci cand reusesti sa impui o anumita linie, recognoscibila, asupra tuturor formelor de manifestare ale brandului, asupra acelor “touchpoints”. Aceasta consistenta, coerenta si constanta este de fapt reflectarea in public a esentei, strategiei si pozitionarii brandului.

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: