Nu avem loc de depozitare !


Inainte de anul 2000 Branzas a participat la 2 concursuri organizate de Fundatia Romana pentru Design. Premiile pe care le-am luat atunci au vizat Eficienta Designului, certificata prin rezultate tangibile: cifrele de vanzari, evolutia lor, corelarea cu celelalte eforturi de marketing si vanzari, etc. Dupa aceste 2 concursuri am considerat ca putem lua o pauza lunga. Unul dintre premii a vizat Eficienta Designului pentru brandul Ursus confirmata la acea data de recordul absolut de vanzare in industria berii din Romania: 1 milion de hectolitri intr-un an. A fost un proiect la care au “trudit” zeci de oameni timp de cativa ani si pe care l-am documentat in cateva zeci de pagini pentru respectivul concurs.

Destul de multa lume ne-a „acuzat” de atunci ca nu participam la concursuri de design, packaging, identitate de corporatie, etc. Privind retrospectiv in cei 17 ani de consultanta de brand si design le-am dat dreptate, intr-adevar proiectele noastre nu au participat la niciunul, inafara celora inscrise direct de catre clientii nostri. Exista cateva motivatii simple pentru care noi nu suntem participanti:

1. Concursurile sunt organizate ca o afacere. Ori, o afacere ca sa fie eficienta trebuie sa scoata profit, in cel mai scurt timp, repetitiv. Prin urmare, multitudinea de proiecte supuse jurizarii in cadrul unui concurs, mai ales international, trebuie „digerate” si intelese intr-un timp foarte scurt de catre jurii, ceea ce duce la comprimarea timpului necesar intelegerii  proiectelor.  De aceea consider ca este relativ imposibil sa „judeci” un proiect realizat pe parcursul a cateva luni, cu implicatii majore in piata respectiva si cu participarea masiva a consultantilor, designerilor, writerilor, dtp-istilor cat si a specialistilor si reprezentantilor clientului.

2. Concursurile iau in considerare brief-urile si prezentarea repectivelor proiecte, rareori sunt examinate toate demersurile, contextul si implicatiile, de exemplu socio-culturale, care au determinat acel proiect, inafara strategiei de brand, comunicare, marketing sau design. Concursurile internationale mai ales, cred ca au o lipsa majora, cea a lipsei de perspectiva in cadrul contextului deoarece membri juriului nu au nici o informatie si „simt” al zonei socio-culturale din care provine proiectul.

3. Personal, nu am simtit niciodata nevoia „confirmarilor” unor jurii, fie si ele internationale si formate din nume sonore sau profesionisti in domeniu. Imi sunt  suficiente succesul proiectului sau brandului si multumirea clientului. Consider cea mai mare realizare, de exemplu, atractia pe care o exercita un ambalaj la raft, informatia corect si ergonomic prezentata intr-un material al unei companii sau un standard de identitate foarte bine realizat astfel incat „proprietarii” brandului il utilizeaza cu maxima usurinta, corectitudine si eficienta.

4. Este mult mai challenging concursul zilnic cu noi insine cu atat mai mult cu cat nu vizam premii, inafara celor mentionate si pe care le repet: succes la raft, informatie corecta si eficient prezentata, strategie adaptata pietei si nevoilor, client multumit.

5. Preferam challenge-ul pitch-urilor, chiar pe daca pe unele le pierdem deoarece sunt un adevarat concurs de wrestling cu 2 arbitri: clientul si consumatorii/stakeholderii.

6. Nu avem un loc in companie in care am putea depozita diplomele si premiile desi ocupam un etaj intreg intr-o cladire de birouri.
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: